WEKO3
アイテム
子どものための認知行動療法プログラムの開発研究
https://doi.org/10.15083/00031231
https://doi.org/10.15083/0003123173c459e7-9ecd-446d-8cf0-fb6791c312f5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どものための認知行動療法プログラムの開発研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031231 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Study on Development of Psychological Education Programme of Cognitive Behavioural Group treatment for Children and Adolescents | |||||
著者 |
下山, 晴彦
× 下山, 晴彦× 屋嘉比, 光子× 西村, 詩織× 平林, 恵美× 林, 潤一郎 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122865 | |||||
姓名 | Shimoyama, Haruhiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122866 | |||||
姓名 | Yakabi, Mitsuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122867 | |||||
姓名 | Nishimura, Shiori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122868 | |||||
姓名 | Hirabayashi, Emi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122869 | |||||
姓名 | Hayashi, Junichiro | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to develop and to evaluate psychological education programmes in school setting. They were made in terms of cognitive behavioural group treatment in children and adolescents. At first, 4 sessions programme for elementary school children was developed and carried out and the result was evaluated. Next, 11 sessions programme which was revised in the light of the evaluation was implemented at a reformatory and the result suggested that it could promote the control of anger. Finally, 6 sessions programme on changing negative mood was developed and was examined in 199 junior high school students. The result showed the psychological education program significantly promoted the skill of changing negative mood. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 48, p. 163-184, 発行日 2009-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |