ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 48
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 48

子どものための認知行動療法プログラムの開発研究

https://doi.org/10.15083/00031231
https://doi.org/10.15083/00031231
73c459e7-9ecd-446d-8cf0-fb6791c312f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_48_15.pdf edu_48_15.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-09
タイトル
タイトル 子どものための認知行動療法プログラムの開発研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031231
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Study on Development of Psychological Education Programme of Cognitive Behavioural Group treatment for Children and Adolescents
著者 下山, 晴彦

× 下山, 晴彦

WEKO 122860

下山, 晴彦

Search repository
屋嘉比, 光子

× 屋嘉比, 光子

WEKO 122861

屋嘉比, 光子

Search repository
西村, 詩織

× 西村, 詩織

WEKO 122862

西村, 詩織

Search repository
平林, 恵美

× 平林, 恵美

WEKO 122863

平林, 恵美

Search repository
林, 潤一郎

× 林, 潤一郎

WEKO 122864

林, 潤一郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122865
姓名 Shimoyama, Haruhiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122866
姓名 Yakabi, Mitsuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122867
姓名 Nishimura, Shiori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122868
姓名 Hirabayashi, Emi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122869
姓名 Hayashi, Junichiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to develop and to evaluate psychological education programmes in school setting. They were made in terms of cognitive behavioural group treatment in children and adolescents. At first, 4 sessions programme for elementary school children was developed and carried out and the result was evaluated. Next, 11 sessions programme which was revised in the light of the evaluation was implemented at a reformatory and the result suggested that it could promote the control of anger. Finally, 6 sessions programme on changing negative mood was developed and was examined in 199 junior high school students. The result showed the psychological education program significantly promoted the skill of changing negative mood.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 48, p. 163-184, 発行日 2009-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:05.186484
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3