ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 48
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 48

市区町村における教育改革と指導主事の役割 : 埼玉県行田市の事例研究をもとに

https://doi.org/10.15083/00031252
https://doi.org/10.15083/00031252
38c265dd-f9e5-4758-b20f-b0f72926c178
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_48_36.pdf edu_48_36.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-09
タイトル
タイトル 市区町村における教育改革と指導主事の役割 : 埼玉県行田市の事例研究をもとに
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031252
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Role of Supervisor about Educational Reform in Municipality : Based on the Case Study of Gyoda City
著者 押田, 貴久

× 押田, 貴久

WEKO 122918

押田, 貴久

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122919
姓名 OSHIDA, Takahisa
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, it is made clear based on the case study of the municipality which introduced the special educational area system for what kind of role the supervisor of municipality arrangement has played in the reform of the educational system of municipality./ The role of supervisor in reform of the educational system has been drawn by picturing with this case study how the supervisor realized agenda setting of the mayor. The supervisor embodied so that the school might tend to have accepted the campaign agenda of mayor. Therefore, the supervisor has grasped the situation and subject of the school, chose the method for which research and adjustment were repeated and it was suitable, and performed environmental management. Although general administrative officer may also be possible, when the supervisor which has the professional expertise about school education, such as curriculum and educational guidance, and the network with the school bears too, the work of this each itself probably, it is realizable as what was more suitable for the school. If supervisor stand in between, the measure according to the situation of the school is chosen and it does not introduce especially by decentralization while various actors, such as mayor, and assembly, the board of education, tends to do influence, it is difficult to attain the target of the policy
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 48, p. 415-424, 発行日 2009-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:28.927674
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3