ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 47
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 47

戦後教育思想としての発達保障論と「能力=平等観」

https://doi.org/10.15083/00031264
https://doi.org/10.15083/00031264
50de7b86-66ad-4ac5-a492-65ed63019589
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005390251.pdf KJ00005390251.pdf (992.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-06
タイトル
タイトル 戦後教育思想としての発達保障論と「能力=平等観」
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031264
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Relationship between an Educational Thought that Will Guarantee Children's Overall Development and a View that Saw ""Ability=Equality"" in Postwar Japan
著者 澤田, 誠二

× 澤田, 誠二

WEKO 122966

澤田, 誠二

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122967
姓名 SAWADA, Seiji
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates the relationship between an educational thought that will guarantee children's overall development and a view that saw ""ability=equality"" in postwar Japan. The paper explores how both thought that had different views of ""ability"" were compatible examining the debate within the Japan Teachers Union focusing on teachers'views of ""ability"". We find out that in the 1950s teachers arranged special classes following a logic similar to that used to justify ability grouping based on a generally prevailing view of students'ability as in-born. In the 1960s, the view of ability didn't change in education for children with disability and teachers promoted special classes and schools for the handicapped. Because there were structures that difference of views of ability could be invisible. Teachers could emphasize a view that saw ""ability=equality"" keeping this ""double standard"".
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 47, p. 131-139, 発行日 2008-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:14:03.133263
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3