WEKO3
アイテム
教育をめぐる公私論と家庭教育の位置に関する法的検討 : 公教育の新たな法概念の構築に向けて
https://doi.org/10.15083/00031286
https://doi.org/10.15083/00031286b9287350-4192-42b9-bcb0-c7498f50246e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005390273.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育をめぐる公私論と家庭教育の位置に関する法的検討 : 公教育の新たな法概念の構築に向けて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031286 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Legal Disputation on Public and Private of Home Education : For the Purpose of Constructing New Notion of Public Education | |||||
著者 |
佐藤, 智子
× 佐藤, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123015 | |||||
姓名 | SATO, Tomoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | How public is ""public"" education? And how much public is the Japanese educational system? These questions imply the difficulty of giving some legal definitions to public education. One of the critical issues about the Japanese educational system is to what extent the administration should be concerned in home education and in educational activities in society. The purpose of this paper is to demonstrate the philosophy by which the ""public"" education is distinguished from the ""private"" one. We can recognize two notions of ""public"" education. One is the constitutional public, and the other is the public based on citizenship. I suggest that it's necessary for the educational system to have the common idea of public education. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 47, p. 357-365, 発行日 2008-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |