ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 45
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 45

ニューカマーの子どもの対処をめぐる教師のストラテジー

https://doi.org/10.15083/00031368
https://doi.org/10.15083/00031368
f246daab-e887-4597-a0f9-b4a29f8fbc0e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683037.pdf KJ00004683037.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル ニューカマーの子どもの対処をめぐる教師のストラテジー
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031368
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A teacher's strategies for coping with issues of ""newcomer"" students
著者 金井, 香里

× 金井, 香里

WEKO 123217

金井, 香里

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123218
姓名 Kanai, Kaori
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Based on a field research conducted in a diverse classroom in a public primary school in the Kanagawa Prefecture, this article explores what kind of strategies a teacher adopts in order to resolve the dilemmas he encounters in coping with the issues of ""newcomer"" students in the classroom. It has been pointed out in a former study that Japanese teachers tend to have a peculiar way of dealing with issues of ""newcomer"" students : they eliminate rather than make the most of the cultural differences of the students'(datsu-bunmyakuka) ; they treat each ""newcomer"" student as a member of the homogeneous population in the classroom/school (doshitsuka) ; and they treat the difficulties/failures the students go through as individual issues, i.e., his/her own personality, rather than social issues (kojinka). Teachers seemingly have such tendencies. However, they encounter dilemmas, considering hard situations a ""newcomer"" student is in due to his/her own cultural/historical background. Through an analysis of a teacher's narratives as well as the teacher-student (s) interactions, the author illuminates why the teacher adopts strategies which may be expressed as kojinka or doshitsuka while he considers the hard situations the ""newcomer"" student is in due to his own cultural/historical background.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 45, p. 235-244, 発行日 2006-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:12:42.160380
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3