WEKO3
アイテム
多重焦点法を用いた予防カウンセリングの実践事例 : 授業「総合心理入門」における心理的体験の構造化
https://doi.org/10.15083/00031382
https://doi.org/10.15083/0003138254e72237-a232-4259-bad8-e649dd1dbf10
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004683051.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多重焦点法を用いた予防カウンセリングの実践事例 : 授業「総合心理入門」における心理的体験の構造化 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031382 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Case Study of Preventive Couseling using Multi-Focused Method | |||||
著者 |
角田, 真紀子
× 角田, 真紀子× 亀口, 憲治 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123247 | |||||
姓名 | Tsunoda, Makiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123248 | |||||
姓名 | Kameguchi, Kenji | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科学校臨床総合教育研究センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | As a specific preventive counseling method in school counseling, the practice of Multi-Focused Method are examined and its case study in class room setting are demonstrated. The case is interviewed to some high school students. Two models are presented, one is an adaptive process of psychological experience, and the other is a process which needs to be supported in the class of general psychology. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 45, p. 375-386, 発行日 2006-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |