WEKO3
アイテム
公学堂教育不要論争に見る公学堂の存在意義 : 『南満教育』の分析を通して
https://doi.org/10.15083/00031391
https://doi.org/10.15083/00031391e7018775-bd9f-43b6-8a8f-ec4347ba0db0
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2008-10-02 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 公学堂教育不要論争に見る公学堂の存在意義 : 『南満教育』の分析を通して | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.15083/00031391 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| その他のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | The significance of KOGAKUDO through the controversy about KOGAKUDO education : An analysis on ""Nanman Kyoiku (South Manchuria Education)"" | |||||
| 著者 |
山本, 一生
× 山本, 一生 |
|||||
| 著者別名 | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 123274 | |||||
| 姓名 | Yamamoto, Issei | |||||
| 著者所属 | ||||||
| 著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教育学コース | |||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | In this paper, I analyzed the controversy about KOGAKUDO education which was had in local educational magazines in Manchuria, ""Nanman Kyoiku"". And I tried to describe the realization of the teachers in KOGAKUDO and analyze their colonial consciousness. | |||||
| 書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 44, p. 73-82, 発行日 2005-03-10 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 13421050 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN10516641 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 370 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
| 出版者別名 | ||||||
| The Graduate School of Education, University of Tokyo | ||||||