WEKO3
アイテム
教室におけるPerson-Environment Psychology : 研究の動向と課題
https://doi.org/10.15083/00031406
https://doi.org/10.15083/00031406ad29b229-121b-43c1-ae13-df38922d5628
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004682984.pdf (933.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教室におけるPerson-Environment Psychology : 研究の動向と課題 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031406 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Person-Environment Psychology in the Classroom : A Review and a view for future directions | |||||
著者 |
飯田, 都
× 飯田, 都 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123314 | |||||
姓名 | Iida, Miyako | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are three stages in the history of Person-Environment (P-E) theory. First, the historical path that P-E theory has taken is outlined in this study. From this, I go on to examine conceptual definitions of person and environment, and classify them as variables. Second, right recent studies on P-E interaction are introduced. Eight studies offer useful and original concepts that effectively facilitate our understanding of P-E dynamics. Finally, I discussed the possibility of applying P-E theory, as developed in occupational organizations, to classroom settings. A number of points to be taken into careful consideration when discussing P-E Psychology in relation to the classroom are noted. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 44, p. 251-259, 発行日 2005-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |