WEKO3
アイテム
中国新規大卒者初任給の規定要因
https://doi.org/10.15083/00031479
https://doi.org/10.15083/00031479937f7d1d-22e4-413f-8d59-4d1afe9af1d3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国新規大卒者初任給の規定要因 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031479 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The factors of a new college graduate starting salary in China | |||||
著者 |
馬, 志遠
× 馬, 志遠 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 69602 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Ma, ZhiYuan | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A big gap on a new college graduate's starting salary exists in China. In what factor is such a gap specified? This paper deduces the factors which specify a new college graduate's starting salary based on investigation in Shanghai, and analyzed the degree of the influence. The result of analysis show that three biggest factors; the position in a company, the fields of study in university, and the status of a college graduate's university have influence in a starting salary, and it shows the result which can explain 40% of starting salary distribution. The unique characteristics of Chinese Labor Market effects the job opportunity and the starting salary of graduates. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 42, p. 235-243, 発行日 2003-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 372.22 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 377.13 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 377.9 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |