ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 42

学校の原風景としての語りの構成

https://doi.org/10.15083/00031487
https://doi.org/10.15083/00031487
05bbc268-da9e-453b-b285-95fb891e5166
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696241.pdf KJ00000696241.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 学校の原風景としての語りの構成
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031487
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Narrative construction as school days'"Proto-Scene"
著者 藤江, 康彦

× 藤江, 康彦

WEKO 69621

藤江, 康彦

Search repository
本山, 方子

× 本山, 方子

WEKO 69622

本山, 方子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69623
姓名 Fujie, Yasuhiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69624
姓名 Motoyama, Masako
著者所属
著者所属 お茶の水女子大学
著者所属
著者所属 奈良女子大学文学部
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 School days'"Proto-Scene" is the mental image of experiences at school. This image has an influence on someone's present and future way of life. The purpose of this study is: 1) to explore the influence of recalling school days on someone's school image, 2) to explore the meaning of telling school days'memories in life-span development and public. In this paper, we argued on the importance of recalling past experiences. We also examined the descriptions of school days'"Proto-Scene" written by university students from the viewpoint of "self positioning" and "life story". Personal discourse and formal discourse are closely inter-twined in those narratives. It became clear that narrative on school days'"Proto-Scene" is made of interactions between individuality of narrative and the institutional properties of narrative. Furthermore, the following two points have been raised as the meaning of telling school days'"Proto-Scene" : It allows, firstly, to clarify one's current position and changes in life. Secondly, it gives the opportunity to reconsider the meaning of a school environment.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 42, p. 319-335, 発行日 2003-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.35
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:10:15.333718
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3