WEKO3
アイテム
研究 VS 実践 : 学校の臨床社会学に向けて
https://doi.org/10.15083/00031523
https://doi.org/10.15083/000315231e4fce81-a7c9-4707-afd1-a0818c4af97a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401158.pdf (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 研究 VS 実践 : 学校の臨床社会学に向けて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031523 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Reserch versus Practice : Towards the clinical sociology of school | |||||
著者 |
志水, 宏吉
× 志水, 宏吉 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69726 | |||||
姓名 | Shimizu, Kokichi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of the paper is to draw an outline of the emerging academic area, the clinical sociology of school, focusing on the issue of the conflictual relationship between 'research'and 'practice'. Firstly, it will be examined how the relationship between research and practice has been thought about in the field of sociology. Secondly, several episodes from the auther's research experience will be utilised to highlight the character of 'research as practice'. Thirdly, based on those considerarions, an outline of the clinical sociology of school will be proposed. Lastly, the various roles of the clinical sociologist will be explored. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 41, p. 365-378, 発行日 2002-02-25 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.3 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |