WEKO3
アイテム
アクションリサーチによる学級内関係性の形成過程
https://doi.org/10.15083/00031545
https://doi.org/10.15083/00031545f929ab9d-55d7-49fa-9c35-cf924d32e62d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401117.pdf (1.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アクションリサーチによる学級内関係性の形成過程 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031545 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The formational process of classroom relationship through action research | |||||
著者 |
秋田, 喜代美
× 秋田, 喜代美× 市川, 洋子× 鈴木, 宏明 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69774 | |||||
姓名 | Akita, Kiyomi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69775 | |||||
姓名 | Ichikawa, Yoko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69776 | |||||
姓名 | Suzuki, Hiroaki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 学校教育開発学コース | |||||
著者所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学大学院人間文化研究科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 成蹊小学校 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study is to analyze the formational process of classroom discourse style through action research. The participant observation of one classroom has been continued in a year and a practitioner and two researchers had collaborative conferences by every two months. Three main results were as follows. First, the participation structure was gradually stabilized and each child's role was limited. But the intervention by the teacher could change and improve this structure. The second finding was the impotance of the teacher's self-designing after conferences through action research. And the third one was the conference process was the process that teacher re-narrated the child's image. Through these processes, the teacher's framework for that child was changed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 40, p. 151-169, 発行日 2001-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.12 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |