ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 37
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 37

教室における教師の意識的な「振る舞い方」の諸相 : 一教師の教育実践のエスノグラフィ

https://doi.org/10.15083/00031643
https://doi.org/10.15083/00031643
d3388f7c-341b-447f-bdd4-ff062e236e42
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002358706.pdf KJ00002358706.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 教室における教師の意識的な「振る舞い方」の諸相 : 一教師の教育実践のエスノグラフィ
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031643
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Clearly Conscious Teacher's Conduct in Classroom : An Ethnography on Educational Practice of A Teacher
著者 清水, 睦美

× 清水, 睦美

WEKO 70048

清水, 睦美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70049
姓名 Shimizu, Mutsumi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科, 学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is an ethnographic research on educational practice of elementary school teacher. He conducts in his classroom in order to achieve his objectives which reflect his educational aims and beliefs, that is, the teacher's conduct is one of the teacher strategies. In this paper, I analyze the variety of the teacher's conduct. Firstly, I describe that the teacher's objectives, which are closely related to the teacher's conduct, are to realize his ideal class and to understand his pupils. Secondly, I describe three forms of the teacher's conduct which he is clearly aware of. The first is that he pretends to be homogeneous against the pupils to understand them. The second is that he leaves activities in classroom in pupil's hands to realize his ideal class. The last is that he will discipline them to realize his ideal classroom. However this teacher's conduct isn't completed by a certain dilemma and after all he has to conduct in other ways to avoid faceing with the dilemma. Finally, I describe some of the pupil's reaction to the teacher's conduct.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 37, p. 241-250, 発行日 1997-12-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.12
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:06:51.110436
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3