WEKO3
アイテム
フォーマルエデュケーションとインフォーマルエデュケーション : インドネシアにおける学校の工房化と工房の学校化
https://doi.org/10.15083/00031649
https://doi.org/10.15083/0003164931743f55-c587-47d0-a407-e9c9682e3c83
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | フォーマルエデュケーションとインフォーマルエデュケーション : インドネシアにおける学校の工房化と工房の学校化 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031649 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Formal and Informal Educations in Indonesia : Atelier-like aspect of schools and School-like aspect of Studios | |||||
著者 |
田尻, 敦子
× 田尻, 敦子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 70061 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Tajiri, Atsuko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科, 学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The interaction between formal education and informal education in Indonesia is presented in this paper. The Indonesian government recommends cooperation of the above two types of educations, with the slogan "Link and Match." Vocational high-schools practice a curriculum named "system ganda (i.e., dual system)" and students are sent to "magang (i.e., where they become apprentices, studio, atelier)." Anthropological investigations have been carried out six times, each of which lasted about 2 months, at Jakarta, Yogjakarta, and Bali island from 1994 to 1997. The characteristics of the formal education at Bali are as follows : Time, space, people, and tools are divided and each of those divided parts are homogeneous and exchageable. The informal education at Bali is characterzed by circulation and imitation, where "magang" is originated from rural community. At Jakarta, on the contrary, "magang" in "system ganda" is adapted to a market, which is an industrialized space. At Yogjakarta, there have been learning spaces named "sanggar" outside of schools, but some of them are now school-like. It is thus observed that informal educations become school-like and informalization of schools are now taking place in Indonesia. "System ganda" is transformed by the circumstances outside of schools. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 37, p. 301-309, 発行日 1997-12-12 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 371.31 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 372.24 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |