WEKO3
アイテム
社会的問題解決スキル研究と社会的スキル訓練
https://doi.org/10.15083/00031669
https://doi.org/10.15083/00031669d377b585-9453-4015-870a-639a4ec49a64
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会的問題解決スキル研究と社会的スキル訓練 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031669 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Social Problem Solving Skill Research and Social-Skill Training | |||||
著者 |
一前, 春子
× 一前, 春子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70116 | |||||
姓名 | Ichizen, Haruko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科, 教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Reseach on the relation between social information-processing and social adjustment in childhood is reviewed and interpreted within the framework of social informationprocessing model and INS model.The review suggests that two models have different useful aspects. Then, efforts of social-skill training and their effects on children are examined.Results of social-skill training indicates that both children with problems and normal children receive benefit. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 36, p. 273-280, 発行日 1996-12-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.5 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.33 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |