WEKO3
アイテム
子どもは能力をどのように捉えるか : 能力概念の獲得過程
https://doi.org/10.15083/00031673
https://doi.org/10.15083/000316736909d92f-423a-419d-812a-785bdcbfefbb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002360183.pdf (578.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもは能力をどのように捉えるか : 能力概念の獲得過程 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031673 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | What Do Children Think of Ability ? : Acquisition Processes of Conceptions of Ability | |||||
著者 |
上淵, 寿
× 上淵, 寿 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70126 | |||||
姓名 | Uebuchi, Hisashi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科, 教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this article, naive conceptions of ability (Nicholls,1984) , which are important evaluative objects for children, are discussed. Studies of conceptions of ability are reviewed. 11 is argued that conceptions of ability are not domain-specific, but are formulated by adapting goal-directed categories (e.g., causes-performances-outcomes) to achievement-related situations. Furthermore, the roles of sociocultural constraints are important of formulating conceptions of ability, because innate factors cannot explain formulating conceptions. Finally,what the conceptions of ability imply the adaptation in daily life are discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 36, p. 325-330, 発行日 1996-12-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |