WEKO3
アイテム
幼児の道徳的規範, 社会的ルールの発達 : 文脈依存的表現の調整という視点から
https://doi.org/10.15083/00031676
https://doi.org/10.15083/0003167652ce0c9d-b42f-4543-90aa-11ed7fc5703b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002360186.pdf (715.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の道徳的規範, 社会的ルールの発達 : 文脈依存的表現の調整という視点から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031676 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of Children's Moral Norms and Social Rules : Accommodation of Indexical Expressions | |||||
著者 |
鈴木, 敦子
× 鈴木, 敦子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70132 | |||||
姓名 | Suzuki, Atsuko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科, 学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The major approach to social and moral development presupposed that the acquisition of social norms and rules plays important roles. In this approach, children's levels of understanding was determined by reference to adults'one. However, it was not so sure that the child's understanding develops toward adult's level. The purpose of this paper is to show that a speaker and listener continuously accommodate their understandings, since verbal expressions are in most cases indexical in the sense that they allow various interpretations. It is claimed that the accommodating skills are important in social and moral development. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 36, p. 361-367, 発行日 1996-12-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.5 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 376.11 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.6 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |