ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 35
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 35

<個人論文>学校内の意思決定・紛争解決の場としての「全校会」の事例研究 : 子どもの参加と紛争解決システム設計の2つの視点から

https://doi.org/10.15083/00031719
https://doi.org/10.15083/00031719
0e554002-ee14-4f96-96fe-7a101e11ea34
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac035002.pdf eac035002.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-13
タイトル
タイトル <個人論文>学校内の意思決定・紛争解決の場としての「全校会」の事例研究 : 子どもの参加と紛争解決システム設計の2つの視点から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031719
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers>“School Meeting”, an Autonomous Forum for Decision Making and Dispute Resolution : An Analysis from Two Perspectives: Children’s Participation and Dispute Systems Design
著者 齋藤, 宙治

× 齋藤, 宙治

WEKO 70228

齋藤, 宙治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70229
姓名 Saito, Hiroharu
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper analyzes the “school meeting” system, which is an innovative decision making system adopted in some free schools or democratic schools. All of the students and teachers participate in the “school meeting” on an equal footing with each other to decide and to resolve school management issues and internal disputes. Based on fieldworks at four schools in Japan, this paper grasps the actual picture of the “school meeting” system. Also, by examining the “school meeting” from the viewpoints of children’s participation and dispute systems design, this paper discusses ideal autonomous systems for decision making and dispute resolution in school. Key findings: (a) teachers can behave and speak freely (i.e., on a real equal footing with students) in a meeting only where a sufficient number of teachers are participating in the meeting; (b) children’s say needs to be facilitated especially where the topic of a meeting is related to only a few of the attendees directly.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 35, p. 19-33, 発行日 2015-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:49.314596
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3