ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 34

<個人論文>学習指導要領改訂に伴う移行措置の検討 : 「特例」にみる現行教育課程制度をめぐる問題提起

https://doi.org/10.15083/00031727
https://doi.org/10.15083/00031727
aba9d5f7-85b3-431d-9123-2d15811621f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac034001.pdf eac034001.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-18
タイトル
タイトル <個人論文>学習指導要領改訂に伴う移行措置の検討 : 「特例」にみる現行教育課程制度をめぐる問題提起
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031727
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers>A Study of the Transitional Measure Involved by Revising the Course of Study in Japan
著者 大島, 隆太郎

× 大島, 隆太郎

WEKO 70244

大島, 隆太郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70245
姓名 Ohshima, Ryutaro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, by investigating the transitional measure involved to enforce the revised edition of the Course of Study in Japan, this study reveals what students are taught under the standard of Japan in a specific school year. This research shows that at least in past 30 years (1984-2013) no student studied from 1st grade to 12th grade under a series of the standards which were revised at the same time, and that all students experienced the transitional periods. Then, two issues are derived from this research. One is an academic problem that the transitional measures and periods have not adequately been taken into consideration in studies in Japan so far. As a result, with an omitted variable bias, they have various difficulties in analyzing or reasoning. The other issue is a practical one in that, because, in the periods, the standard changes slightly according to each school year and each grade, the present curriculum system does not always guarantee that students remain in the same grade. These problems cannot be overlooked when we consider today's educational policies of Japan.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 34, p. 1-20, 発行日 2014-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:38.528654
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3