ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 34

<個人論文>教育政策研究と政治学的再帰性 : 構成主義的政策過程論に着目して

https://doi.org/10.15083/00031729
https://doi.org/10.15083/00031729
dcb470bc-9825-499b-9fb1-fe0ffc3a745f
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac034003.pdf eac034003.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-18
タイトル
タイトル <個人論文>教育政策研究と政治学的再帰性 : 構成主義的政策過程論に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031729
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers>Political Reflexivity in Educational Policy Study : especially about Constructivist Approach of Policy Analysis
著者 佐藤, 晋平

× 佐藤, 晋平

WEKO 70248

佐藤, 晋平

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70249
姓名 Sato, Shimpei
著者所属
著者所属 九州共立大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, Japanese Educational Policy Study has been welcoming Political Science approach. Many studies made power structures of educational policy making process clear. These studies could point powerful political actor out, but they did see educational policy as politics. In the situation that educational administration is going to melt into politics by Education Board reform, what will be brought with progress of these studies? By reflexivity of political context, educational policy will be seen as politics. Even if for clarifying policy making process objectively, political study is done only for itself, not for others. In this sense, it is not objective, but subjective. It must be done for reconstructing “raison d’etre” of politics itself, and we can name it, by using A. Giddens or U. Beck’s word “Reflexitivity”, “Political Reflexivity”. When approaches of political study are using in Educational Policy Study, it can’t help but reconstruct meanings of education policy, so we need well reflection for “Reflexivity” of studies.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 34, p. 41-53, 発行日 2014-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:40.903153
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3