ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33

<特集1: 教職の専門職性の再検討>日本における教師の集団的自律性論の学説史的検討 : 教職の専門職性の一特性として

https://doi.org/10.15083/00031744
https://doi.org/10.15083/00031744
a65fe9e2-081a-49c8-8e39-ab6b035ed326
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac033010.pdf eac033010.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-15
タイトル
タイトル <特集1: 教職の専門職性の再検討>日本における教師の集団的自律性論の学説史的検討 : 教職の専門職性の一特性として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031744
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Special 1: Understanding the Evolving Concept of Educational Profession>A Historical Development of Theories concerning Collective Professional Autonomy of Teachers in Japan : Towards Professionalisation of Teachers
著者 葛西, 耕介

× 葛西, 耕介

WEKO 70294

葛西, 耕介

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70295
姓名 Kasai, Kosuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study is to trace a historical development of theories arguing teachers as a profession should collectivery regulate themselves as well as the government. The sprout f the thought can be found in the policy of the Ministry of Education (MoE) and the labour movement of teachers in the early post-World War II period. Whilst the ILO/UNESCO Recommendation concerning the Status of Teachers (1966), influenced by M. Lieberman, urged a few researchers to explore such theories, these theories have not sufficiently been developed in Japan. Since there had been the intensive conflict between MoE and teachers, and an education law principle restricting activities of MoE to laying the conditions, teachers and academic circles were not willing to be involved in making educational policies.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 33, p. 115-138, 発行日 2013-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:22.676895
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3