ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33

<特集1: 教職の専門職性の再検討>教職の専門職性としての同僚性

https://doi.org/10.15083/00031747
https://doi.org/10.15083/00031747
15df0999-51bf-4afa-8089-33c121abbcfc
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac033013.pdf eac033013.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-15
タイトル
タイトル <特集1: 教職の専門職性の再検討>教職の専門職性としての同僚性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031747
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Special 1: Understanding the Evolving Concept of Educational Profession>Collegiality as Teaching Professional Practice
著者 津田, 昌宏

× 津田, 昌宏

WEKO 70300

津田, 昌宏

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70301
姓名 Tsuda, Masahiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Educational profession was once considered to be a semi-profession, because it lacked several elements which were essential to traditional professions including medical doctors and lawyers. The National Education Association made great endeavor to transform the semi-profession to a profession. On and around 1975 it had been attained, according to the code of ethics edited on that year. But the environments surrounding education had changed rapidly since the latter half of the 1970’s. The time is called the post modernism. At the same period, The United States of America has fallen into the economically bad situation, so the politicians urged the educational society to set more rigorous and measurable standards and require educators accountability for the attainment of the standards. Educators considered that collaboration and collegiality would be one of good cures for the educational improvement. This paper looked into the history how the collaboration and collegiality have grown to one of central issues among teaching professions. And the conclusion will be about the emergence of radical collegiality and its meaning in authenticate teaching.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 33, p. 179-193, 発行日 2013-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:26.155989
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3