ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 29
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 29

<個人論文>親や住民は学校との関係をどう取り結ぶか? : 学校支援ボランティアを事例として

https://doi.org/10.15083/00031778
https://doi.org/10.15083/00031778
78948e39-72a5-4731-a164-84325f2ac95c
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac029003.pdf eac029003.pdf (623.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-08-10
タイトル
タイトル <個人論文>親や住民は学校との関係をどう取り結ぶか? : 学校支援ボランティアを事例として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031778
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers> How do the guardians / the local residents establish a relationship with the school ?
著者 武井, 哲郎

× 武井, 哲郎

WEKO 70392

武井, 哲郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70393
姓名 TAKEI, Tetsuro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to explore the logics and the limits of the school involvement by the guardians/ the local residents. The guardians/ the local residents are urged to be involved in school management and educational activities in recent years. This paper analyzes how the guardians/ the local residents establish a relationship with the school and what kind of practices they make. The study is conducted by fieldwork at an elementary school, and I survey the opinions of the guardians / the local residents in the position of a volunteer who support the school activities.// The points that have become clear by the fieldwork are as follows. 1. It is not easy for the guardians / the local residents in the position of a volunteer to set foot in the domain where the professionalism of a teacher is demonstrated because they depend on the school for the validity of existence and the responsibility for their practices. 2. The guardians / the local residents think the roles that the volunteers should play must be segregated from the roles that the teachers should play. If the guardians / the local residents do not raise any alternatives to the teachers, they could be used as cheap labor.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 29, p. 17-24, 発行日 2010-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:43:39.294996
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3