ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 29
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 29

<個人論文>コールマンの教育政策研究における方法と制度構想 : 「コールマン報告」の意義再考

https://doi.org/10.15083/00031780
https://doi.org/10.15083/00031780
7890226b-42c6-4d55-ac05-ac777379854a
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac029005.pdf eac029005.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-08-10
タイトル
タイトル <個人論文>コールマンの教育政策研究における方法と制度構想 : 「コールマン報告」の意義再考
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031780
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers> Coleman's Methodology and Institutional Design on the Educational Policy Studies : Reconsideration of the Value of 'Coleman Report ’
著者 橋野, 晶寛

× 橋野, 晶寛

WEKO 70396

橋野, 晶寛

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70397
姓名 HASHINO, Akihiro
著者所属
著者所属 日本学術振興会特別研究員
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Equality of Educational Opportunity known as “Coleman Report” had obviously spurred a lot of empirical researches on educational policy. From another side, we can say Coleman Report is the momentum of Coleman’s style of the empirical research on the education and the design of educational institutions. This paper reconsiders the value of Coleman Report from the context of his studies on educational policy and examines implications of his unintegrated faces.// In the methodology of empirical analysis, Coleman had two faces. One was a data-driven conservative empirical analyst with simple methods and little theoretical foundations appeared in his real works including Coleman Report. Another was an empirical analyst with mathematical modeling of social behavior appeared in his ideal of the empirical analysis. In the design of educational institutions, though Coleman’s consistent focus is inefficiency of the organizations of public schools, his design of public school reform has inconsistent, mutually unrelated factors――the incentive-based approach and the creation of social capital. These multiple faces of Coleman can be interpreted as the reflection of the problem of researches on educational policy.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 29, p. 39-50, 発行日 2010-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:43:41.694013
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3