ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 29
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 29

<共同研究>東京都の教員は主任教諭制度をどう受けとめたか : アンケートの分析を中心に

https://doi.org/10.15083/00031783
https://doi.org/10.15083/00031783
57f59a58-a2e4-4305-8872-88c705af1670
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac029008.pdf eac029008.pdf (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-08-10
タイトル
タイトル <共同研究>東京都の教員は主任教諭制度をどう受けとめたか : アンケートの分析を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031783
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Group Paper> How did teachers in Tokyo respond to the introduction of 'Shunin Kyoyu '? : An examination of survey results
著者 藤田, 博

× 藤田, 博

WEKO 70402

藤田, 博

Search repository
高野(葛西), 耕介

× 高野(葛西), 耕介

WEKO 70403

高野(葛西), 耕介

Search repository
勝野, 正章

× 勝野, 正章

WEKO 70404

勝野, 正章

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70405
姓名 FUJITA, Hiroshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70406
姓名 KONO, (KASAI) Kosuke
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70407
姓名 KATSUNO, Masaaki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In April 2009 Tokyo Metropolitan Education Board appointed about fourteen thousand teachers as ‘Shunin Kyoyu’ (Senior Teacher). This new breed of teaching force is supposed to have ‘knowledge and experience of a high order’. They are expected to play a leading part in school management. However, the addition of this new layer is criticized on the ground that it is divisive and that it will reduce the professional autonomy of teachers. An interesting question then arises as to how this new policy of teaching personnel and school management will work, together with related policies concerning pay and professional development. The aim of the present paper is to initiate the discussion about this question. To do so, we will examine the results of survey which asked teachers about their perceptions and reactions to the introduction of ‘Shunin Kyoyu.’
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 29, p. 97-120, 発行日 2010-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:43:45.567081
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3