WEKO3
アイテム
<個人論文>現代アメリカ教育行政学におけるグリーンフィールドのアプローチ
https://doi.org/10.15083/00031922
https://doi.org/10.15083/0003192294ffbc40-12f6-416d-b92f-4ac2cecdd674
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000205532.pdf (789.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <個人論文>現代アメリカ教育行政学におけるグリーンフィールドのアプローチ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031922 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | <Individual Papers>T. B. Greenfield's approach to educational administration in America | |||||
著者 |
大津, 尚志
× 大津, 尚志 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70721 | |||||
姓名 | Otsu, Takashi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Since the 1950s educational administration in America had been dominated by the spirit of positivism in the form of the 'Theory Movement'. The aim of the movement was to establish ultimately a general theory which would produce control over the administrative behaviors on an objective scientific basis. But Greenfield insists that the value-free science within the limits of positivism elides the moral complexity that flows through the administrative context and sets aside the central issues which lie at the heart of the administrative world. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要 巻 17, p. 99-106, 発行日 1998-03-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10565636 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.53 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.2 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo |