ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 90 アメリカ太平洋地域研究センター
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 3
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 3

トマス・エイキンズと写真的視覚の発見 : アメリカン・リアリズム再考

https://doi.org/10.15083/00037272
https://doi.org/10.15083/00037272
4cb048b2-36e5-483e-ac89-dbd30a52246c
名前 / ファイル ライセンス アクション
atk003007.pdf atk003007.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-16
タイトル
タイトル トマス・エイキンズと写真的視覚の発見 : アメリカン・リアリズム再考
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00037272
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Thomas Eakins and the Discovery of Photographic Vision : American Realism Reconsidered
著者 小林, 剛

× 小林, 剛

WEKO 136372

小林, 剛

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 136373
姓名 Kobayashi, Go
著者所属
著者所属 東京大学(院)
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 What is the essence of ""American Realism""? This paper tries to answer this difficult question from a new perspective by reconsidering ""realism"" as a socially constructed narrative, re-examining the differences between the cultural contexts of European and American realisms, and reintroducing the significance of photographic vision into the discussion of American Realism. As Michael Davitt Bell points out, ""it is hard to see Howells, Twain, and James-not to mention such successors as Sarah Orne Jewett, Frank Norris, Stephen Crane, and Theodore Dreiser-as constituting any single literary tradition or ""school"" of literature; the differences among their characteristic modes are far more striking than the similarities."" Then how did they conceive ""realism"" in the almost same sense? Instead of arguing this problem in the conventional field of literature, this paper explores pictorial realisms-especially Thomas Eakins's realism-and the cultural roles of photography in the late nineteenth century in order to introduce an interdisciplinary approach, and concludes that, for Americans of the period, photographic vision represented the way they visualized and realized their own imagined communities and themselves. Because of limited space, my analysis is applied only to a pair of oil paintings Thomas Eakins's Max Schmitt in a Single Scull and Jean Leon Gerome's Excursion of the Harem-, but I believe that my argument is valid even in the general discussion of American Realism.
書誌情報 アメリカ太平洋研究 = Pacific and American studies

巻 3, p. 115-129, 発行日 2003-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13462989
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11562201
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 312.9
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科附属アメリカ太平洋地域研究センター
出版者別名
Center for Pacific and American Studies of The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:32:36.413703
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3