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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 73 国際工学教育推進機構
  3. 1137350 学会・会議等発表資料
  1. 0 資料タイプ別
  2. 50 学会・会議等発表資料
  3. 052 会議発表論文

Inside the Pilot's Mind : Visual Information Use in Manual Aircraft Landings

http://hdl.handle.net/2261/56356
http://hdl.handle.net/2261/56356
b7c7643e-c75b-4b20-9342-a724ec7e4f81
名前 / ファイル ライセンス アクション
Entzinger-Suzuki_ICAS2012.pdf Entzinger-Suzuki_ICAS2012.pdf (1.6 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2017-01-17
タイトル
タイトル Inside the Pilot's Mind : Visual Information Use in Manual Aircraft Landings
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 landing control
キーワード
主題Scheme Other
主題 visual cues
キーワード
主題Scheme Other
主題 human pilot
キーワード
主題Scheme Other
主題 simulator experiment
キーワード
主題Scheme Other
主題 eye-mark recording
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
タイプ conference paper
著者 Entzinger, Jorg Onno

× Entzinger, Jorg Onno

WEKO 96452

Entzinger, Jorg Onno

Search repository
Suzuki, Shinji

× Suzuki, Shinji

WEKO 96453

Suzuki, Shinji

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 96454
姓名 エントジンガー, ヨルグ オノ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 96455
姓名 鈴木, 真二
著者所属
著者所属 Department of Aeronautics and Astronautics, University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We test the hypothesis that experienced airline pilots base their flare timing on the visual cue d_theta/d_t, which can be described as ‘the speed of the apparent runway widening’ or ‘the rotational speed of the runway sidelines’, in contrast to the ‘fixed altitude’ and ‘time to contact (t)’ hypotheses. We analysed data from 57 landings flown by 5 professional airline pilots in level D certified full flight simulators of Boeing 767-type aircraft to get a better understanding of what the pilot is actually looking at. We focus on the availability and use of visual cues by analysing time histories of aircraft states, visual cues, the pilot’s control inputs, and eye-mark recordings of 30 of these landings. We present a statistical analysis of the flare initiation points and a qualitative analysis of the eye-mark data. We conclude that experienced pilots initiate their flares at higher altitudes than the recommended 30 ft (9m) and clearly depending on the sinkrate, thereby rejecting the fixed altitude hypothesis. The eye-mark recordings give much insight in the pilot’s visual cue and instrument use, and suggest pilots use d_theta/d_t rather than time-to-contact to decide their flare initiation.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 28th congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS2012), 23-28 September 2012, Brisbane, Australia.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Part of "ICAS 2012 CD-ROM PROCEEDINGS"
書誌情報 発行日 2012
ISBN
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-0-9565333-1-9
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 International Council of the Aeronautical Sciences
出版者別名
ICAS
関係URI
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2012/ABSTRACTS/173.HTM
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Ver.1 2021-03-02 02:25:39.998025
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