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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 28 計数工学専攻
  3. 1132810 学術雑誌論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 015 技術・工学

仮想触空間における物体形状の実時間提示法

http://hdl.handle.net/2261/7220
http://hdl.handle.net/2261/7220
e8c99a43-fabd-4b28-a4f6-230f5446142d
名前 / ファイル ライセンス アクション
1506B058.pdf 1506B058.pdf (677.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-03-12
タイトル
タイトル 仮想触空間における物体形状の実時間提示法
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Shape Representation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Real Time
キーワード
主題Scheme Other
主題 Virtual Object
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curved Edge
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bezier Surface
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A Method for Representing the Shape of a Virtual Object in Real Time
著者 星野, 洋

× 星野, 洋

WEKO 106569

星野, 洋

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平田, 亮吉

× 平田, 亮吉

WEKO 106570

平田, 亮吉

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前田, 太郎

× 前田, 太郎

WEKO 106571

前田, 太郎

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舘, 暲

× 舘, 暲

WEKO 106572

舘, 暲

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 106573
姓名 Hoshino, Hiroshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 106574
姓名 Hirata, Ryokichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 106575
姓名 Maeda, Taro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 106576
姓名 Tachi, Susumu
著者所属
著者所属 東京大学大学院工学系研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We have proposed a system which enables an operator to feel himself/herself touching an arbitrary surface with edges in virtual environment. This system represents the shape of an object in virtual environment by locally constructing its shape around his/her finger tip with Shape Approximation Device (SAD), of which each surface has convex and concave edges. In this paper we propose a shape model of an object in virtual environment for this local construction of its shape and an algorythm of shape representation based on this model. We design the shape model so that it is possible to construct the represented shape including curved surfaces and curved edges in real time. In this model an object in virtual environment is divided into quadrangles called patches, and the shape on each patch is described using Bezier surface, which is suitable to describe a complicated shape. We realized a hardware system which could represent a shape which included curved surfaces and curved edges in real time.
書誌情報 日本ロボット学会誌

巻 15, 号 6, p. 868-877, 発行日 1997-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02891824
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00141189
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 548.3
出版者
出版者 日本ロボット学会
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Ver.1 2021-03-02 00:38:07.903614
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