ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 42

青年にとっての「地元」をめぐる研究枠組みの考察 : 「標準的キャリア」概念に着目して

https://doi.org/10.15083/00074470
https://doi.org/10.15083/00074470
89fa1185-89a8-4b25-ad5a-d54edc3f6455
名前 / ファイル ライセンス アクション
life4201.pdf life4201.pdf (628.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-01
タイトル
タイトル 青年にとっての「地元」をめぐる研究枠組みの考察 : 「標準的キャリア」概念に着目して
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 青年
キーワード
主題Scheme Other
主題 地元
キーワード
主題Scheme Other
主題 「標準的キャリア」
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア形成
キーワード
主題Scheme Other
主題 Adolescents
キーワード
主題Scheme Other
主題 Home Town
キーワード
主題Scheme Other
主題 “Standard Career”
キーワード
主題Scheme Other
主題 Career Formation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00074470
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Study on the Research Framework of “Home Town” for Adolescents : Focusing on “Standard Career”
著者 丹田, 桂太

× 丹田, 桂太

WEKO 146429

丹田, 桂太

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 146430
姓名 TANDA, Keita
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,青年層にとっての「地元」について言及してきた先行研究の議論を整理し,その議論のもつ枠組みを析出することである。1990年代半ば以降の「学校から仕事へ」という移行を中心にした「標準的キャリア」の変容は,青年層の労働・生活の様態を大きく変化させた。こうした状況の中,青年は自らの生まれ育った地である「地元」に残る/戻ることを志向している。先行研究は,彼らの「地元志向」や「地元」という場をもとに,従来の「標準的キャリア」に代わる新たなキャリア形成のあり方を検討してきた。しかしながら,その試みは困難なものとなるであろう。それは先行研究が「地元」という場を,「標準的キャリア」のもつ価値基準に基づいた「地方」や「ノンエリート」という概念を媒介に考察しているためである。「地元」を足場にしつつ新たなキャリア形成のあり方を考察するためには,これらの議論を構成する枠組みが問われなければならない。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to review the precedent studies on “Home Town” for adolescents and to examine their theoretical framework. The transformation of the transition “From School to Work” since the mid-1990s has greatly changed the working style of young people and their lives. Under such circumstances, young people are now aiming to remain or return to their “Home Town”. The previous studies, based on the place called “Home Town”, have been considering the new way of their career formation as an alternative to the “Standard Career” before the mid-1990s. However, these attempts will be difficult, since the previous studies have framed “Home Town” with the following concepts: “Rural” and “Non-Elite” based on the value of previous career formation, called “Standard Career”. In order to consider the new career formation on the basis of the “Home Town”, the framework used in the previous studies needs to be reexamined.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Thesis
書誌情報 生涯学習基盤経営研究

巻 42, p. 1-16, 発行日 2018-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12463227
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース内『生涯学習基盤経営研究』編集委員会
出版者別名
Lifelong Learning Infrastructure Management Course Graduate School of Education, the University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:01:11.028667
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3