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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 18 航空宇宙工学専攻
  3. 1131850 学会・会議等発表資料
  1. 0 資料タイプ別
  2. 50 学会・会議等発表資料
  3. 052 会議発表論文

Objective evaluation of hand-flying skills and styles in the final approach

http://hdl.handle.net/2261/00074958
http://hdl.handle.net/2261/00074958
281207e7-4aa4-4eed-85db-d273af25dab2
名前 / ファイル ライセンス アクション
Entzinger-Kamo-Uemura-Suzuki_APISAT_2015.pdf Entzinger-Kamo-Uemura-Suzuki_APISAT_2015.pdf (782.5 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2018-08-22
タイトル
タイトル Objective evaluation of hand-flying skills and styles in the final approach
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 manual flying skill
キーワード
主題Scheme Other
主題 control style
キーワード
主題Scheme Other
主題 human pilot
キーワード
主題Scheme Other
主題 human-machine interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 training
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
タイプ conference paper
著者 Entzinger, Jorg Onno

× Entzinger, Jorg Onno

WEKO 147936

Entzinger, Jorg Onno

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Kamo, Shumpei

× Kamo, Shumpei

WEKO 147937

Kamo, Shumpei

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Uemura, Tsuneharu

× Uemura, Tsuneharu

WEKO 147938

Uemura, Tsuneharu

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Suzuki, Shinji

× Suzuki, Shinji

WEKO 147939

Suzuki, Shinji

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147940
姓名 エントジンガー, ヨルグ オノ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147941
姓名 加茂, 舜平
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147942
姓名 上村, 常治
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147943
姓名 鈴木, 真二
著者所属
著者所属 The University of Tokyo, School of Engineering, Department of Aeronautics & Astronautics
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The dynamics of human pilot control have been studied extensively from a control engineering point of view, but surprisingly little from a human pilot training and evaluation perspective. In this paper we introduce a number of interesting findings relating to the hand-flying skills of student trainees and professional pilots. For this study we focus on landing approaches in a fixed base Boeing 747 simulator. The slow response of this large aircraft requires specific manual control skills, which may remain unnoticed in subjective and flight-path based evaluations. Spectrograms of the elevator control inputs made by the (trainee) pilot show to be a powerful way to visualise general skill differences. We also identified and analysed interesting time-domain characteristics, such as pulsive control styles including half-stepped and reverse (doublet) control, where a sharp, large control input is immediately followed by a smaller or reversed input.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The 2015 Asia-Pacific International Symposium on Aerospace Technology (APISAT2015), Cairns, Australia, 25-27 Nov 2015
書誌情報 発行日 2015
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Ver.1 2021-03-01 17:42:02.950293
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