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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 18 航空宇宙工学専攻
  3. 1131850 学会・会議等発表資料
  1. 0 資料タイプ別
  2. 50 学会・会議等発表資料
  3. 052 会議発表論文

Interaction between a Fault-tolerant Flight Control System using Simple Adaptive Control and Pilot's Pitch Control

http://hdl.handle.net/2261/00075007
http://hdl.handle.net/2261/00075007
71ca0701-9b74-4ecc-a134-617739714c37
名前 / ファイル ライセンス アクション
Takase-Entzinger-Suzuki_ASCC_2017.pdf Takase-Entzinger-Suzuki_ASCC_2017.pdf (2.0 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2018-08-28
タイトル
タイトル Interaction between a Fault-tolerant Flight Control System using Simple Adaptive Control and Pilot's Pitch Control
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Simple Adaptive Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fault-tolerant Flight Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Human Pilot
キーワード
主題Scheme Other
主題 Manual Control
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
タイプ conference paper
著者 Takase, Ryoichi

× Takase, Ryoichi

WEKO 148070

Takase, Ryoichi

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Entzinger, Jorg Onno

× Entzinger, Jorg Onno

WEKO 148071

Entzinger, Jorg Onno

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Suzuki, Shinji

× Suzuki, Shinji

WEKO 148072

Suzuki, Shinji

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 148073
姓名 高瀬, 諒一
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 148074
姓名 エントジンガー, ヨルグ オノ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 148075
姓名 鈴木, 真二
著者所属
著者所属 Department of Aeronautics and Astronautics, The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper deals with a fault-tolerant flight control system where the aircraft is manually controlled by pilots. Our previous research demonstrated that Simple Adaptive Control (SAC) with a PID compensator could automatically control an aircraft even after the dynamic characteristics change due to aircraft damage only under predetermined desired value. Now we focus on the interaction between the pilot’s input and the adaptive controller. In this paper, we installed the adaptive controller in the flight simulator in order to check the basic performance of the developed system and the interaction in landing phases between the pilot’s control input and the adaptive controller.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2017 11th Asian Control Conference (ASCC), Gold Coast Convention Centre, Australia, 17-20 December 2017
書誌情報 発行日 2017
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.1109/ASCC.2017.8287222
権利
権利情報 © © 2017 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
著者版フラグ
値 author
出版者
出版者 IEEE
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doi.org/10.1109/ASCC.2017.8287222
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Ver.1 2021-03-01 17:40:38.699630
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