ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

交流による知的障害理解の構造 : 障害への解釈行為としての語りに着目して

https://doi.org/10.15083/00076373
https://doi.org/10.15083/00076373
a1694d09-c99d-4138-8cb6-947b95603575
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_15.pdf edu_56_15.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 交流による知的障害理解の構造 : 障害への解釈行為としての語りに着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076373
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Structure of Understanding Intellectual Disabilities through Transactions : Narratives as Acts of Interpretation of Disabilities
著者 楠見, 友輔

× 楠見, 友輔

WEKO 152647

楠見, 友輔

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152648
姓名 KUSUMI, Yusuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to clarify the structure of understanding intellectual disabilities through transactions. In this study, understanding disabilities through transactions was regarded as linguistically interpretative acts by agency. Interviews, using a stimulated-recall procedure, were conducted with ten high school students who had participated in transactional activities with a group of students with intellectual disabilities. Interpretative analysis was conducted on the linguistic expressions used in the transaction evaluation (TE), which involves participants mentioning themselves in the middle of an evaluative description of others. Through a qualitative analysis, TE expressions could be categorized into four functions. Consequently, it was clarified that understanding intellectual disabilities through transactions has a circular structure. Moreover, when the modification of agencies, such as reconstructions of perspectives, hierarchy of value, obviousness of self, and group category, were promoted, the circle became a spiral structure in which the understanding of both the others and oneself was complementary; this was done by both the agent and object moving their respective dimensions of the relationship.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 167-180, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:39.689205
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3