ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

研究型アクティブラーニングの現状・課題・可能性

https://doi.org/10.15083/00076379
https://doi.org/10.15083/00076379
a5ad6014-9b8e-444b-b73d-dc2059d02b3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_21.pdf edu_56_21.pdf (4.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 研究型アクティブラーニングの現状・課題・可能性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076379
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Actuality, Problem and Possibility of Research-Based Active Learning
著者 本田, 由紀

× 本田, 由紀

WEKO 152667

本田, 由紀

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152668
姓名 HONDA, Yuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims at examining the actuality, problem and possibility of research-based active learning (RBAL) using the data from four questionnaire surveys. After the review of the education policies, the existing researches and discussions concerning active learning, we focus on RBAL as the genuine and developed mode of active learning, which is expected to integrate knowledges and activities and to break the passivity of learners. In order to grasp the reality of RBAL within high schools, we conducted questionnaire surveys to educational committees, principals of high schools, high school teachers and students of University of Tokyo. The findings are; though the dissemination of RBAL is limited, RBAL is popular among specific types of high schools; the limitation of the dissemination of RBAL is caused by the insufficiency of the learning time within the school curriculum, the school budget and the teaching skills of teachers; in particular, the skills about research methods among high school teachers are unsatisfactory; therefore there are strong needs for teachers with high skills of RBAL coaching within high schools; the undergraduate and graduate students of University of Tokyo willing to be teachers have high skills of information collection and logical writing, while their skills of coaching and research methods are not enough.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 245-262, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:46.339055
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3