ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

映画を用いた大学英語授業 : 語用論的な力の育成をめざした事例の検討

https://doi.org/10.15083/00076392
https://doi.org/10.15083/00076392
39b57d17-61d7-48ae-8b21-ac44bf8b0158
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_34.pdf edu_56_34.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 映画を用いた大学英語授業 : 語用論的な力の育成をめざした事例の検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076392
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル English Lessons in a University Using a Movie : A Case Study for Developing Students’ Pragmatic Ability
著者 ショルティ, 沙織

× ショルティ, 沙織

WEKO 152725

ショルティ, 沙織

Search repository
柾木, 貴之

× 柾木, 貴之

WEKO 152726

柾木, 貴之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152727
姓名 SCHULTE, Saori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152728
姓名 MASAKI, Takayuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
著者所属
著者所属 東京大学大学院総合文化研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study illustrates how an English movie can be utilized to improve students’ pragmatic ability of the English language in an English classroom in a university, and how students reacted to them. The teaching materials were used in four experimental lessons, which were designed based on the two aspects of students’ pragmatic ability such as pragmatic knowledge and pragmatic performance. Through analyzing their comments on questionnaire surveys and worksheets, we examined how an English movie is effective as a teaching material for improving students’ pragmatic ability. The results showed that students who stated that they worked on the activities using their knowledge they got from the imagery and the sounds of the movie wrote the correct answers on the worksheets which require understanding the context of the script. The results also proved that combining the two aspects of pragmatic ability mentioned above to create worksheets is helpful to improve students’ pragmatic ability to a limited extend.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 421-436, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:00.892708
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3