WEKO3
アイテム
教養小説『三太郎の日記』における読書の意義 : 内面的道徳としての自己探求と,社会との相克
https://doi.org/10.15083/00076404
https://doi.org/10.15083/000764041e33f7f3-751d-4124-8d7f-fc3cb332d0e9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_57_04.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教養小説『三太郎の日記』における読書の意義 : 内面的道徳としての自己探求と,社会との相克 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076404 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Meaning of Reading in Santaro’s Diary | |||||
著者 |
松井, 健人
× 松井, 健人 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152750 | |||||
姓名 | MATSUI, Kento | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims to offer an insight into the meaning of reading in Bildungsroman Santaro’s Diary, written by Jiro Abe. Scholars have mainly studied Santaro’s Diary through its reception among readers and the influence it had on students of later generations. Above all, this Bildungsroman has been considered as the principal main cause that, which brought about the boom of indiscriminate reading of western classical books in the Taisho Era. More recent studies have revealed that such a statement was based mostly on the reception of the book, rather than its content. Despite this, however, what it meant to read in Santaro’s Diary remains unclear. Therefore, in this paper, I am going to show that the reading of Santaro has important function as an art of self-inquiry. Moreover, the limit of the act of reading as self-inquiry will be clarified. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 33-41, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |