WEKO3
アイテム
1970年代の米国の特殊児童協会によるプロフェッショナル・スタンダード改訂の意義
https://doi.org/10.15083/00076424
https://doi.org/10.15083/00076424daa4834b-c6b5-46b5-b08a-597c30216edc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 1970年代の米国の特殊児童協会によるプロフェッショナル・スタンダード改訂の意義 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076424 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The meaning of the professional standards the Council for Exceptional Children revised in the U. S. in the 1970s | |||||
著者 |
志茂, こづえ
× 志茂, こづえ |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152802 | |||||
姓名 | SHIMO, Kozue | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this research is to examine the Guidelines for Personnel in the Education of Exceptional Children (1974-76) revised by the Council for Exceptional Children (CEC), and try to verify that it aimed to be used as guidelines for accreditation standards rather than to establish the professionalism. After the CEC officially had adopted its first professional standards in 1966, the system of accreditation for teacher education was still on the way in 1970s in the U.S. Some complex context could turn the CEC’s standards toward the guidelines for accreditation. It means that this revision might be made for improving special educators’ expertise rather than for developing the professional autonomy. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 281-290, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |