ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38

<個人論文>教職員間の協働を促進するための学校自己評価 : 協働論と学校自己評価論の理論的到達点

https://doi.org/10.15083/00076520
https://doi.org/10.15083/00076520
13742313-7546-4da0-a252-534f0791fda5
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac038002.pdf eac038002.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-08
タイトル
タイトル <個人論文>教職員間の協働を促進するための学校自己評価 : 協働論と学校自己評価論の理論的到達点
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076520
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル School self-evaluation for collaboration among teaching staffs : The classification of theoretical research-
著者 佐々木, 織恵

× 佐々木, 織恵

WEKO 153126

佐々木, 織恵

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 153127
姓名 SASAKI, Orie
著者所属
著者所属 東京大学発達保育実践政策学センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reviews the theory of teacher’s collaboration and that of school self-evaluation for teacher’s collaboration. The first objective is to clarify the definition and condition of teacher’s collaboration, then the correspondence relationship between teacher’s collaboration and school self-evaluation. Then the second objective is to clarify the concrete condition so that school self-evaluation have an impact on collaboration among teachers, which is not well examined in Japan. This article has strong focus on the Helen Simons’ school self-evaluation theory. It was clarified that Simons’ view corresponds to Andy Hargreaves’ theory of teachers’ collaboration, and that she pays special attention to the distribution of power as a condition of school self-evaluation to function.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 38, p. 19-34, 発行日 2018-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:23.047370
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3