WEKO3
アイテム
<個人論文>教職員間の協働を促進するための学校自己評価 : 協働論と学校自己評価論の理論的到達点
https://doi.org/10.15083/00076520
https://doi.org/10.15083/0007652013742313-7546-4da0-a252-534f0791fda5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
eac038002.pdf (2.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-02-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <個人論文>教職員間の協働を促進するための学校自己評価 : 協働論と学校自己評価論の理論的到達点 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076520 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | School self-evaluation for collaboration among teaching staffs : The classification of theoretical research- | |||||
著者 |
佐々木, 織恵
× 佐々木, 織恵 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 153127 | |||||
姓名 | SASAKI, Orie | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学発達保育実践政策学センター | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article reviews the theory of teacher’s collaboration and that of school self-evaluation for teacher’s collaboration. The first objective is to clarify the definition and condition of teacher’s collaboration, then the correspondence relationship between teacher’s collaboration and school self-evaluation. Then the second objective is to clarify the concrete condition so that school self-evaluation have an impact on collaboration among teachers, which is not well examined in Japan. This article has strong focus on the Helen Simons’ school self-evaluation theory. It was clarified that Simons’ view corresponds to Andy Hargreaves’ theory of teachers’ collaboration, and that she pays special attention to the distribution of power as a condition of school self-evaluation to function. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo 巻 38, p. 19-34, 発行日 2018-10-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | AA1220520X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo |