ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38

<研究ノート>学校組織動態の説明概念としてのレジリエンス

https://doi.org/10.15083/00076525
https://doi.org/10.15083/00076525
4f1ae4fb-c4f8-4438-87cf-c2ab090bf836
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac038007.pdf eac038007.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-08
タイトル
タイトル <研究ノート>学校組織動態の説明概念としてのレジリエンス
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076525
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Resilience as the concept explaining school dynamics
著者 福畠, 真治

× 福畠, 真治

WEKO 153142

福畠, 真治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 153143
姓名 Fukuhata, Shinji
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines whether the concept of resilience can be applied to school organization through research reviews of some disciplines in terms of organizational resilience concept.
Resilience is “the ability that can stand up to outward impact and doesn’t lose it’s function and structure”. It is a concept applied in the various situations from ecological and social system to organization and individual psychographics. This paper investigates whether this concept can comprehensively explain all dynamics of school organization by analyzing various factors of organizational resilience concept.
In conclusion, I presented a hypothetical organizational resilience model to comprehend the school organizational resilience by adding a school’s context to the conceptual model of organizational resilience suggested by preceding studies. The model’s features are said in the three points below.
(1) The model supposes three-layer structure of organization/team/individual as a viewpoint to comprehend an organizational dynamics.
(2) The model introduces resilience of cognitive/behavioral/contextual as the viewpoint to describe the dynamics that each of organization/team/individual adopts oneself to events and changes.
(3) The model develops several interactions of organization/team/individual in order to describe such organizational dynamics more qualitatively.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 38, p. 95-103, 発行日 2018-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:28.756699
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3