ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 123 情報学環・学際情報学府
  2. 10 情報学環
  3. 東京大学大学院情報学環紀要 情報学研究
  4. 96
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院情報学環紀要 情報学研究
  4. 96

『檻の中』(1957)における単純さの追求 : 和田勉と飯島正によるテレビの〈発明〉

https://doi.org/10.15083/00076844
https://doi.org/10.15083/00076844
68bfa844-9562-47f7-8ba1-057c9e5bb357
名前 / ファイル ライセンス アクション
96_3.pdf 96_3.pdf (962.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-29
タイトル
タイトル 『檻の中』(1957)における単純さの追求 : 和田勉と飯島正によるテレビの〈発明〉
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 和田勉
キーワード
主題Scheme Other
主題 飯島正
キーワード
主題Scheme Other
主題 テレビドラマ
キーワード
主題Scheme Other
主題 NHK
キーワード
主題Scheme Other
主題 テレビ論
キーワード
主題Scheme Other
主題 Ben Wada
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tadashi Iijima
キーワード
主題Scheme Other
主題 Television Works
キーワード
主題Scheme Other
主題 NHK
キーワード
主題Scheme Other
主題 Television Theory
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076844
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Simplicity in the Inside of a Cage(1957) : the “Invention” of Television by Ben Wada and Tadashi Iijima
著者 木原, 圭翔

× 木原, 圭翔

WEKO 162516

木原, 圭翔

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162517
姓名 Kihara, Keisho
著者所属
著者所属 東京大学大学院情報学環
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Just after NHK (Japan Broadcasting Corporation) started to television broadcasting in February 1953, Ben Wada, one of the most acclaimed Japanese television directors, also began to make a number of unique television works. Although his early works have often been criticized for being esoteric, its uses of ingenious close-ups have brought him great fame.
This article analyzes one of the Wada’s earliest television works, The Inside of a Cage (Ori no Naka, 1957, considered a lost work) to investigate his vision of Japanese television. According to Wada, the whole story was not essential for this work because the main theme was a man’s escape from the “cage” in the middle of the story just like Robert Bresson’s masterpiece A Man Escaped (1956), which made deep impression on him. However, the scriptwriter Tadashi Iijima, who was a famous film critic, put a high priority on the story which includes Hitchcockian twist ending and main character’s change of feeling toward ex-girlfriend. Although they both pursued the simplicity in this work which only television could accomplish, there was a subtle difference between their viewpoints on storytelling of television. In investigating the existing scripts and other materials of the work, we can find some traces of their conflict.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 教員研究論文
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Faculty Papers
書誌情報 情報学研究 : 学環 : 東京大学大学院情報学環紀要

巻 96, p. 27-43, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1880697X
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21878056
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12032633
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院情報学環
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:20:06.841844
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3