ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4

日本の公立高校における組織レジリエンスに関する事例研究

http://hdl.handle.net/2261/00077107
http://hdl.handle.net/2261/00077107
091ee417-7ef6-46d7-a562-f125a8b7b5e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00404.pdf CASEER00404.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-03
タイトル
タイトル 日本の公立高校における組織レジリエンスに関する事例研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Organizational resilience
キーワード
主題Scheme Other
主題 Piecework
キーワード
主題Scheme Other
主題 Resilience capacity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Context
キーワード
主題Scheme Other
主題 Leadership
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A case study regarding organizational resilience in Japanese public high school
著者 福畠, 真治

× 福畠, 真治

WEKO 155437

福畠, 真治

Search repository
備瀬, 美香

× 備瀬, 美香

WEKO 155438

備瀬, 美香

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155439
姓名 Fukuhata, Shinji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155440
姓名 Bise, Mika
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to embody the requirement that is a comprehensive change containing organization culture in schools more effectively, it is essential to definitise the factors and conditions that make organizational behavior more smoothly. So we adopted ‘resilience’ as a concept corresponding the solution to such tasks.
First of all, we considered several analytical models that can perceive organizational dynamics in schools more properly by reviewing preceding studies about organizational resilience. Then we examined a possibility of organizational resilience by making these models a reference when we described practices in a Japanese public high school.
Specifically, we analyzed and interpreted the introduction of morning study in S high school from the point of view‘cognitive/behavioral/contextual resilience(Lengnick-Hall & Beck, 2005)’.
Consequently, we indicated the significance of redundancy - abundant resource and network is important for organizational resilience - and the importance of school leadership.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2019 年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 4, p. 60-76, 発行日 2019-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:41.819242
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3