WEKO3
アイテム
専門職養成教育における「標準化」と「個別性」をめぐる理論的課題 : 「客観主義と構成主義の対立」のレビューを通して
https://doi.org/10.15083/00077142
https://doi.org/10.15083/0007714271d56a25-dca4-4d80-9778-043f681ea739
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_58_25.pdf (428.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 専門職養成教育における「標準化」と「個別性」をめぐる理論的課題 : 「客観主義と構成主義の対立」のレビューを通して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00077142 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Standardization and Individualization in Undergraduate Professional Education: Theoretical Implication through Review of “Objectivism versus Constructivism” in Instructional Design | |||||
著者 |
元濱, 奈穂子
× 元濱, 奈穂子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 155672 | |||||
姓名 | MOTOHAMA, Naoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Undergraduate professional education in Japan is now in its big reform, in which all students must accomplish standardized outcome while at the same time they are asked to participate in student-centered learning. This article examine whether standardization is compatible with individualization (student-centeredness) or not. By reviewing literature on “Objectivism versus Constructivism” in the instructional design, we found that there’s no relevant solution to let standardization and individualization coexist so far. Critical studies are needed to question the current situation where both standardization and individualization are encouraged. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 58, p. 269-277, 発行日 2019-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |