ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 59
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 59

国語科教育における言葉を使った論理的思考 : 体系性と具体性についての整理

https://doi.org/10.15083/00079194
https://doi.org/10.15083/00079194
a44e945a-1a45-4ede-9d47-5e2dc7b3a6ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_59_16.pdf edu_59_16.pdf (438.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-11
タイトル
タイトル 国語科教育における言葉を使った論理的思考 : 体系性と具体性についての整理
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079194
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Logical Thinking Using Language in the Field of Japanese Language Education : Review about the Systematicity and the Concreteness
著者 名倉, 早都季

× 名倉, 早都季

WEKO 161290

名倉, 早都季

Search repository
影浦, 峡

× 影浦, 峡

WEKO 161291

影浦, 峡

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161292
姓名 NAGURA, Satsuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161293
姓名 KAGEURA, Kyo
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to analyze how systematically and concretely the characteristics of logical language expression and concrete procedures for logically writing and reading have been discussed in previous literature in the field of Japanese language education. Through analysis, we revealed two main features of descriptions about the characteristic of logical language and the procedures for writing and reading logically. The first is related to systematicity. The studies regarded the following points as requirements for language to be logical and/or for writing or reading logically: (a) the text should have formal validity, (b) the sentence and the word should be used for contributing to judge the authenticity of the content expressed in the sentence, and (c) the text should use reliable information and value things properly. The second is related to concreteness. We observed that while the descriptions of the characteristics of logical language expressions or of procedures for writing logically are concrete, descriptions of the procedures to read logically remain generally vaguer.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 59, p. 159-175, 発行日 2020-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:46:19.646278
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3