WEKO3
アイテム
探究型カリキュラム開発における学校のオーラルヒストリーの分析
https://doi.org/10.15083/00079221
https://doi.org/10.15083/0007922147ebf38a-6034-4025-bf4e-ec41bfb59424
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_59_43.pdf (786.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 探究型カリキュラム開発における学校のオーラルヒストリーの分析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079221 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Analysis of School Oral History : Curriculum Development and Innovation of Project-Based Learning in Japan | |||||
著者 |
三河内, 彰子
× 三河内, 彰子× 藤井, 佑介× 木村, 優× 秋田, 喜代美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161364 | |||||
姓名 | MIKOUCHI, Akiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161365 | |||||
姓名 | FUJII, Yusuke | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161366 | |||||
姓名 | KIMURA, Yuu | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161367 | |||||
姓名 | AKITA, Kiyomi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 長崎大学大学院教育学研究科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 福井大学大学連合教職開発研究科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to reveal the multiple processes of curriculum development and innovation of Inquiry-based learning by Japanese school teachers in secondary education. In Japan inquiry-based learning, especially Problem-based Learning and Projectbased Learning, are currently receiving considerable attention for addressing the rapid-social changes anticipoted in the knowledgebased society by the year 2030 and beyond. The curriculum based on the educational policy, the curriculum experienced by students, and the reality of the curriculum mended and experienced by teachers have not been adequatly studied. This paper presents the multiple aspects of the the curriculum development by teachers by collecting narratives from the teachers themselves as one of the research projects of the Japan Innovative Schools Network supported by OECD. The project provides a means by which both teachers and researchers can work together to develope innovative curricula. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 59, p. 467-484, 発行日 2020-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |