ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 59
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 59

探究型カリキュラム開発における学校のオーラルヒストリーの分析

https://doi.org/10.15083/00079221
https://doi.org/10.15083/00079221
47ebf38a-6034-4025-bf4e-ec41bfb59424
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_59_43.pdf edu_59_43.pdf (786.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-11
タイトル
タイトル 探究型カリキュラム開発における学校のオーラルヒストリーの分析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079221
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Analysis of School Oral History : Curriculum Development and Innovation of Project-Based Learning in Japan
著者 三河内, 彰子

× 三河内, 彰子

WEKO 161360

三河内, 彰子

Search repository
藤井, 佑介

× 藤井, 佑介

WEKO 161361

藤井, 佑介

Search repository
木村, 優

× 木村, 優

WEKO 161362

木村, 優

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 161363

秋田, 喜代美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161364
姓名 MIKOUCHI, Akiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161365
姓名 FUJII, Yusuke
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161366
姓名 KIMURA, Yuu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161367
姓名 AKITA, Kiyomi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
著者所属
著者所属 長崎大学大学院教育学研究科
著者所属
著者所属 福井大学大学連合教職開発研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to reveal the multiple processes of curriculum development and innovation of Inquiry-based learning by Japanese school teachers in secondary education. In Japan inquiry-based learning, especially Problem-based Learning and Projectbased Learning, are currently receiving considerable attention for addressing the rapid-social changes anticipoted in the knowledgebased society by the year 2030 and beyond. The curriculum based on the educational policy, the curriculum experienced by students, and the reality of the curriculum mended and experienced by teachers have not been adequatly studied. This paper presents the multiple aspects of the the curriculum development by teachers by collecting narratives from the teachers themselves as one of the research projects of the Japan Innovative Schools Network supported by OECD. The project provides a means by which both teachers and researchers can work together to develope innovative curricula.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 59, p. 467-484, 発行日 2020-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:45:23.013461
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3