ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 59
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 59

都内中等教育学校における主体的・探究的な学びとその効果 自尊心の調整効果に着目して

https://doi.org/10.15083/00079223
https://doi.org/10.15083/00079223
878899eb-91f5-4e9b-bbda-768a82df57f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_59_45.pdf edu_59_45.pdf (378.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-11
タイトル
タイトル 都内中等教育学校における主体的・探究的な学びとその効果 自尊心の調整効果に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079223
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The autonomous inquiry-based learning and its effects among students in a secondary school in Tokyo metropolitan area : The moderation effect of self-esteem
著者 川本, 哲也

× 川本, 哲也

WEKO 161376

川本, 哲也

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161377
姓名 KAWAMOTO, Tetsuya
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although previous research has shown a positive association between inquiry-based learning and student achievement, few studies have so far considered students’ characteristics. Based on the previous findings of aptitude-treatment interaction, not all students benefit equally from the same learning activities. The present study focused on the moderating role of each student’s self-esteem as an aptitude for inquiry-based learning. The purpose of this study was to investigate whether self-esteem moderates the effect of inquirybased learning in school. Participants were 627 students (305 male students, 322 female students) who entered a secondary school in Tokyo metropolitan area, Japan. The survey was conducted in March, 2016. The participants completed the questionnaire online in their school. Exploratory factor analysis on the scale of inquiry-based learning activities indicated three factors that relate to explore, experience, and discussion. After adjusting for confounding variables, multivariate logistic regression analysis showed that exploring some information in learning was positively associated with concrete image for the future occupation among students high in selfesteem. The present findings suggest the importance of self-esteem in autonomous inquiry-based learning in adolescents.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 59, p. 517-526, 発行日 2020-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:45:19.476953
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3