ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 44
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 44

デューイの教育論における「学校」の特質 : 2019年度前期「生涯学習研究の理論と方法」を通してⅠ

https://doi.org/10.15083/00079670
https://doi.org/10.15083/00079670
51505f25-9a20-4697-b85e-06d669e3c459
名前 / ファイル ライセンス アクション
life4404.pdf life4404.pdf (739.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-23
タイトル
タイトル デューイの教育論における「学校」の特質 : 2019年度前期「生涯学習研究の理論と方法」を通してⅠ
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 John Dewey’s Educational Philosophy
キーワード
主題Scheme Other
主題 Function of Schools
キーワード
主題Scheme Other
主題 Role of Teachers
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079670
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル John Dewey’s Educational Philosophy and Schools : Report on the “Theory and Methodology of Lifelong Learning Research” Seminar (Group1)
著者 大野, 公寛

× 大野, 公寛

WEKO 162320

大野, 公寛

Search repository
鈴木, 繁聡

× 鈴木, 繁聡

WEKO 162321

鈴木, 繁聡

Search repository
金, 亨善

× 金, 亨善

WEKO 162322

金, 亨善

Search repository
佐藤, 智子

× 佐藤, 智子

WEKO 162323

佐藤, 智子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162324
姓名 ONO, Kimihiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162325
姓名 SUZUKI, Shigesato
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162326
姓名 KIM, Hyoung sun
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162327
姓名 SATO, Tomoko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
著者所属
著者所属 Graduate School of Education, the University of Tokyo
著者所属
著者所属 東北大学高度教養教育・学生支援機構
著者所属
著者所属 Institute for Excellence in Higher Education, Tohoku University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we examine how “school” was discussed in John Dewey's philosophy of education and summarize its features. This paper mainly covers Dewey’s The Children and the Curriculum (1902), The School and Society (1915), Democracy and Education (1916) and Experience and Education (1938).
In reviewing how traditional and progressive education had been criticized by Dewey, this report attempted to reveal the function of schools and the teacher's role which Dewey had thought in it. Dewey had criticized both traditional and progressive schools for not functioning sufficiently as a venue for educational experience. Based on this perspective, what Dewey conceived was the school as an educationally controlled environment for the development of the intelligence. And it is the teacher who plays an important role in school as this intentional environment. Dewey expected teachers to be experts in all the considerations of improving the quality of children's experiences.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 資料
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Materials
書誌情報 生涯学習基盤経営研究

巻 44, p. 31-43, 発行日 2020-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12463227
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース内『生涯学習基盤経営研究』編集委員会
出版者別名
Lifelong Learning Infrastructure Management Course Graduate School of Education, the University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:36:08.189803
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3