ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 40
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 40

学校いじめ防止基本方針の意義 : 東京都X区立小中学校における策定状況からの考察

https://doi.org/10.15083/00079722
https://doi.org/10.15083/00079722
61b975b3-d65a-4a7f-8edb-1cc48537a1d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac040001.pdf eac040001.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-27
タイトル
タイトル 学校いじめ防止基本方針の意義 : 東京都X区立小中学校における策定状況からの考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079722
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Significance of the School Anti-Bullying Policy: A Study on the Contents of the School Anti-Bullying Policy of the Public Elementary and Junior High Schools in X-Ward Tokyo
著者 佐藤, 春花

× 佐藤, 春花

WEKO 162485

佐藤, 春花

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162486
姓名 SATO, Haruka
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Under the Anti-Bullying Promotion Act, each school is required to formulate its own school anti-bullying policy. This phenomenon is considered as “legalization” and “standardization” of educational issues initiated by the central government. This paper examines the significance of school anti-bullying policy at a school level, clarifying whether the content of each school policy is formulated according to the actual situation of each school.
From the analysis of the texts of the school anti-bullying policies and from the interview survey, in public elementary and junior high schools in X-ward, Tokyo, it became clear that the content of each policy is not necessarily in accordance with the actual situation of each school.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 個人論文
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Individual Paper
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 40, p. 1-14, 発行日 2020-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:22:02.928402
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3