WEKO3
アイテム
臨時教育審議会の「失敗」に関する仮説の構築 : 委員構成に関するクラスタ分析と審議体制に関する一次史料を用いて
https://doi.org/10.15083/00079725
https://doi.org/10.15083/00079725a6374150-07d1-411e-ae9b-61526881fd9d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
eac040004.pdf (5.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-10-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 臨時教育審議会の「失敗」に関する仮説の構築 : 委員構成に関するクラスタ分析と審議体制に関する一次史料を用いて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079725 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Construction of a hypothesis about “failure” of the Ad Hoc Council on Education: Using a cluster analysis on the committee composition and an analysis on the primary historical materials on the deliberation system | |||||
著者 |
高木, 加奈絵
× 高木, 加奈絵× 大島, 隆太郎× 小野, まどか |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162494 | |||||
姓名 | TAKAGI, Kanae | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162495 | |||||
姓名 | OHSHIMA, Ryutaro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162496 | |||||
姓名 | ONO, Madoka | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 倉敷芸術科学大学教育開発センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 植草学園大学発達教育学部 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to construct a hypothesis about “failure” of the Ad Hoc Council on Education (AHCE) by analyzing from two perspectives. The first perspective is the composition of the members in the AHCE, and second is the complexity of deliberative system. In the first perspective, the members of the AHCE was high similarity with the members of 13th Central Council for Education by using the cluster analysis. In the second perspective, the deliberative system in the AHCE was decided as “the general meeting-centered policy” by the members. These two perspectives suggest a hypothesis as bellow. It is assumed that the ministry of education, Science, Sports and Culture (Mombusho) tried to plan the deliberative system in the AHCE as the same system of Central Council for Education. However, the AHCE became non-controlled from Mombusho, and the AHCE members also, themselves could not submit the reports that were reflected their uniqueness. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 共同研究 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Collaborative Research | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo 巻 40, p. 53-76, 発行日 2020-10-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | AA1220520X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo |