WEKO3
アイテム
経験されたカリキュラムをめぐる研究動向 : 意図されたカリキュラムの具体性と生徒の学習文脈に焦点を当てて
https://doi.org/10.15083/0002000586
https://doi.org/10.15083/0002000586d8aadaf0-2bed-4c02-bd39-21a380b0babe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_60_36.pdf (1.2MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 経験されたカリキュラムをめぐる研究動向 : 意図されたカリキュラムの具体性と生徒の学習文脈に焦点を当てて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Review of Studies Related to Experienced Curriculum : Focusing on concreteness of intended curriculum and students’ learning context | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002000586 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
星, 瑞希
× 星, 瑞希
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 教職開発コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Since 1990’s, some researcher have pointed multilayered nature of the carriculum. For instance, Ericson & Shultzh suggested “the planed-enacted-experienced curriculum” flamework. But there is still little research on the experienced curriculum. This paper reviews the research on experienced curriculum from the follow viewpoints(1)concreteness of intented curriculum and (2)students learning context which relate to students’ identity. This review reveals that the research about experienced curriculum didn’t point the concreteness of intended curriculum and include multiple forms of intended curriculum. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 60, p. 393-401, 発行日 2021 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |