ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 6
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 6

VUCA社会における参加と変容を促すESDアプローチ : スウェーデンの民衆教育と社会的学習の事例研究から

http://hdl.handle.net/2261/0002001080
http://hdl.handle.net/2261/0002001080
34f747ce-d71d-46de-b131-0f3364285fdf
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00607.pdf CASEER00607.pdf (840KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-08
タイトル
タイトル VUCA社会における参加と変容を促すESDアプローチ : スウェーデンの民衆教育と社会的学習の事例研究から
言語 ja
タイトル
タイトル Education for Sustainable Development and Transformative Learning in the VUCA Era : Learning from Popular Education and Social Pedagogy in Sweden
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ESD
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social pedagogy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Democracy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lifelong Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 VUCA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sweden
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 草彅, 佳奈子

× 草彅, 佳奈子

ja 草彅, 佳奈子
東京大学

en Kusanagi N., Kanako
The University of Tokyo

Search repository
松田, 弥花

× 松田, 弥花

ja 松田, 弥花
高知大学

en Matsuda, Yaka
Kochi University

Search repository
佐藤, 真久

× 佐藤, 真久

ja 佐藤, 真久
東京都市大学

en Sato, Masahisa
Tokyo City University

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 ja
著者所属 高知大学
著者所属
言語 ja
著者所属 東京都市大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
著者所属
言語 en
著者所属 Kochi University
著者所属
言語 en
著者所属 Tokyo City University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reviews the cases of popular education in Sweden and explores them as an ESD approach in the VUCA (volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) society. The implementation of ESD in Sweden is linked to its historic commitment to build a participative, democratic, and sustainable society. One characteristic of ESD implementation in Sweden is its long-term engagement to environmental education and participative democracy. This study introduces the cases of folk high school and study circles in Stockholm and examines its educational approach. Their practice shows that learning in this popular education is closely linked to social participation and problem-solving needed in ESD. Not only are learners expected to transform themselves, but they are also expected to transform society by participating in problemsolving in societies. The popular education in Sweden sheds insight into the practice of Japanese ESD, which tends to emphasize formal education and weaker link to social participation. In the VUCA society, the more flexible, participative, lifelong, and transformative learning approach is vital in ESD.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 センター関連プロジェクトワーキングペーパー 国連大学ESDプロジェクト・ワーキングペーパーシリーズ
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 6, p. 104-114, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
en
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-09-08 08:34:53.200012
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3